>> Vložit příspěvek << >>Na stránku FVE<< >>Na stránku topení<< >>Na stránku spotových cen<< >>Na stránku sdílení přebytků<<
#130 Petr Suk | psuk@odetka.cz | Dne: 13.12.2022 22:27:11 |
Dobrý den, ještě prosím o vysvětlení: proč máte v létě spotřebu elektřiny ze sítě, když ve stejný den vyrábíte elektřinu ve FVE, akumulujete do nádrže a baterií a zároveň posíláte přebytky do sítě? Děkuji Petr |
#129 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 12.12.2022 14:45:55 |
Dobrý den, dům je na rozmezí Jihočeského a Středočeského kraje. Jedná se o starší kamenocihelný dům. Okna, dveře - plast/dvousklo. Nad 2 patrovou částí je 20cm vaty. Nad jednpatrovou částí je stará izolace asi 5cm skelné vaty. Vypočtená tepelná ztráta je zhruba 12,5kW. Celková rozloha místností zhruba 130m2. Topení po rekonstrukci - nízkoteplotní systém radiátory Korádo Radik 33x......, projektované na teplotní spád zhruba 60/50 °C. Již třetí sezónu je dům vytápěn téměř výhradně tepelným čerpadlem Toshiba Estiha Hi Power. V krbu se topí pouze ojedinele. |
#128 Petr Suk | psuk@odetka.cz | Dne: 11.12.2022 16:14:58 |
Dobrý den, máte to zobrazení udělané opravdu dobře. Sám plánuji solarni elektrarnu 9,7 kW a tak sbírám zkušenosti ostatních. Můžete prosím napsat v jaké části republiky se tento dům nachází, jakou kubaturu domu vytápíte a kolik dřeva k tomuto ještě spotřebujete? Děkuji |
#127 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 10.12.2022 18:45:05 |
Dobrý den, obrázek byl vytvořen v SolidWorksu. Je to pouze statický obrázek zobrazený jako pozadí. Stránka je v PHP. Já to programovat neumím. Data se načítají z DB a pravidelně se obnovují. |
#126 Jiří | boubaljiri@seznam.cz | Dne: 10.12.2022 12:15:00 |
Dobrý den, super aplikace. Můžete mi prosím říci v jakém programu jste vytvořil tento nákres domu i se všemi hodnotami spotřeby. Plánuji něco podobného vytvořit na můj dům. Předem děkuji. |
#109 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 24.10.2022 18:50:41 |
Panely směřují hruba 6 st. na jihovýchod. |
#108 | luksikj@seznam.cz | Dne: 23.07.2022 07:29:40 |
Dobrý den pane Nešvaro, hned na úvod dík za bezva stránku poskytující informace stran FVE, pøehledu výroby... Chtìl bych se dotázat jak máte orientovanou støechu s panely.Dìkuji. |
#107 Gustav Szmek | gustav.szmek@seznam.cz | Dne: 24.10.2022 18:51:15 |
Dobrý den, děkuji moc, zkusím Vám zavolat dnes odpoledne. Mějte se fajn, Gustav Szmek |
#106 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 03.07.2022 13:54:18 |
Dobrý den pane Szmeku. Rád se s Vámi podìlím o moje zkušenosti. Klidnì mi zavolejte na èíslo 608 841 833. Nyní mi nefungují teplotní èidla po nedalekém úderu blesku. Vše ostatní naštìstí funguje.Já ale programovat neumím. To pro mne dìlá jeden programátor,ale co budu vìdìt Vám poskytnu |
#105 Gustav Szmek | gustav.szmek@seznam.cz | Dne: 03.07.2022 13:13:03 |
Dobrý den, pane Nešvaro, moc se mi líbí Vaše stránky a zpracování dat, ovšem pøiznám se, že se mi daleko více líbí Váš vstøícný pøístup k otázkám :-). Každému se snažíte pomoct a toho si velmi cením :-). Doufám, že zkusíte pomoct i mnì. SDS používám ke sledování teplot a øízení topení a TUV už dávno, ale teprve nyní, po instalaci FVE jsem se zaèal zajímat o možnosti, které SDS umí, tzn. sledování spotøeby, ale hlavnì pøetokù, vèetnì automatického spínání ohøevu bojleru. Mám ho propojený s AKU tak, že je dokážu høát obousmìrnì. Mohl bych se na Vás obrátit s prosbou o pomoc. V této oblasti jsem laik a vidím že Vy to máte vše zøejmì vyøešeno. Tøeba zavolat Vám? Dìkuji moc, mìjte se krásnì, Gustav Szmek 😊 |
#104 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 26.05.2022 13:16:09 |
Dobrý den pane Vedrale, dìkuji za pochvalu. Tìší mne, že jsou tyto stránky alespoò trochu užiteèné a nìkoho zajímají. S pozdravem Josef Nešvara |
#103 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 26.05.2022 13:12:38 |
Ano, roèní výroba je vždy od nového roku. Celkové bilance za jednotlivé roky je možné vidìt na odkazu "GRAFY HISTORIE ON-LINE" - "TABULKY" - "Souhrnný pøehled spotøeb, výroby a nákladù" |
#102 | dopravavedral@seznam.cz | Dne: 25.05.2022 16:44:16 |
Dobrý den, máte to vymakane, od té doby co jsem našel váš odkaz, na to èumím tak èasto, jak kdybych to mìl ja na støeše S pozdravem Milan Vedral |
#101 Standa | wwsly@seznam.cz | Dne: 25.05.2022 14:59:57 |
Aktuálnì máte roèní výrobu 2067kWh. To je od 1.1.2022? |
#100 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 25.05.2022 14:06:23 |
Zdravím, trochu nechápu Vaši otázku. Moje FVE vyrobí roènì el. energii v rozmezí 4,4 - 5,1 MWh el. energie. |
#99 Standa | wwsly@seznam.cz | Dne: 25.05.2022 13:54:14 |
Dobrý den, v prvé øadì dìkuji za sdílení dat. Chtìl bych se zeptat v èem je to, že 5kWp FVE vyrobí jen 2MWh roènì? |
#98 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 19.04.2022 21:46:14 |
Dobrý den, jsem rád, že jsou pro Vás data z tìchto stránek užiteèná. Použitá akumulaèní nádrž nebyla pùvodnì urèena pro TÈ. Byla použita døíve z dùvodu topení krbovými kamny. Když jsem se rozhodl namontovat tepelné èerpadlo (s invertorem), bylo mi øeèeno, že není AN nutná. Pøesto jsem ji zde nechal a zapojil jsem TÈ pøes tuto AN. Nyní jsem rád, že jsem TÈ takto zapojil. Jsem pøesvìdèen, že díky ní má TÈ ménì startù. Je zde napø. akumulace topné vody pøi odmrazování TÈ. Není ovlivnìn prùtok topné vody pøi uzavírání radiátorù apod. Pokud sleduji doporuèená zapojení výrobcù TÈ která mají invertor, jsou zde použité AN. Co se týèe ukládání pøebytkù z FVE do této AN, rozdìlil bych toto na dvì èásti. První je v topné sezónì, kdy AN vìtšinou z pøebytkù nahøejí pouze o nìkolik st. než je ekvitermní teplota topení, protože obìhové èerpadlo bìží a to se projeví tak, že TÈ bìhem dne témìø nesepne (je to vidìt v nìkterých dnech kdy svítí celý den slunce a je chladno v grafech). Druhý stav je v létì, kdy se netopí a je pøebytkù nadbytek. Pokud svítí celý den slunce, pøebytky z FVE ohøejí AN na teplotu okolo 70 st (pak vypne termostat). Díky pøedehøevu pro TUV využiju tuto energii pro TUV. Ale protože neohøívám napø. bazén, je energie nadbytek a vìtší AN by to neøešila. Myslím, že pro moji FVE a TÈ je ideální velikost AN v rozmezí 300 - 500 litrù. Vìtší urèitì ne. Jsou pro Vás tyto názory užiteèné? Pokud budete mít nìjaké otázky, klidnì napište nebo zavolejte. S pozdravem Josef Nešvara |
#97 Honza | jkoktan@outlook.com | Dne: 18.04.2022 14:26:29 |
Dobry den, predem bych chtel podekovat za zverejnena data, takto detailni mereni z realne instalace jsou tezko dohledatelna a k nezaplaceni. Uvazuju o podobnem systemu, resim ted dimenzovani jednotlivych komponent. Ze zpetneho pohledu - zvolil byste stejnou velikost akumulacni nadrze? (bez uvazovani sirky futer) Nebo by vam vetsi AN umoznila lepe ulozit prebytky z FVE? Ma AN velky vliv na snizeni poctu startu a motohodin cerpadla? dekuji Honza |
#96 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 09.02.2022 12:58:44 |
Do historie doplnìna možnost exportu dat. |
#95 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 11.11.2021 09:11:27 |
Od 5.11.2021 je regulace øízení pøebytkù upravena. Výkon pøebytkù je regulován na základì hodnot z hlavního elektromìru pomocí ModBus komunikace. Èímž se zmìnil pomìr mezi množstvím energie do sítì a akumulaèní nádrže ve prospìch akumulaèní nádrže. Dále díky ModBus komunikaci s hlavním elektromìrem, je v historii doplnìna èást Online, kde jsou hodnoty jednotlivých fází (proud, napìtí, výkon). |
#94 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 02.09.2021 19:07:52 |
Dobrý den, co se týèe použité AKUnádrže RAK 500/2, vyhazovat ji nehodlám (dokud nepoteèe). Tak jak jsem doplnil 50 litrovej bojler za AKUnádrž ve které je v horní èásti namotanej výmìník a do bojleru teèe pøedehøátá voda jsem s tím zatím spokojen. Bojler se mùže dohøívat kdykoli je potøeba (kromì noci, to jej mám blokovanej). Nakonec jsem s tímto øešením spokojený. A navíc bych musel opìt vybourat futra (jsou tam 60 cm). Jinak co máme tepelné èerpadlo, v krbovkách se témìø netopí. S tou teplotou do sání máte pravdu, v pøípadì vyšší teploty by to ochrana odstavila. Vyøešil jsem to tak,že jsem snížil teplotu na kterou ohøívá elektrotìleso vodu v AKUnádrži z pøebytkù FVE asi na 60 st.C. Dále zpáteèku do TÈ (hydroboxu) z AKUnádrže mám napojenou témìø u dna. Zatím jsem s tím problém nemìl. Co se týèe hluènosti TÈ Toshiba, jsem s ním opravdu spokojený a bylo to také jedno z kritérií výbìru. Pokud jede na nižší výkon, tek jej témìø neslyšíte. Je ovšem pravda, že pokud jede ve vìtších mrazech maplno, hluk je vyšší a pøi noèním tichu je také mírnì slyšet. Jsem rád, že na ten COP nìkdo kouká a myslím, že má nìjakou vypovídací hodnotu. Pokud budete chtít jìštì nìjaké info èi zkušenosti, klidnì zavolejte na mob. 608 841 833. Josef Nešvara |
#92 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 27.05.2021 21:36:27 |
2.5.2021 jsem nahradil pùvodní SDS Macro novým a výkonìjším SDS BIG. Souèasnì se zmìnil i zpùsob toku dat. Døíve se data vyèítala z SDS Macro, nyní SDS BIG posílá data na webové stránky a do databáze. Není tudíž nutná veøejná IP adresa. |
#91 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 18.01.2021 12:43:11 |
Doplnìn popis topného systému, který obsahuje info o pøipojení tepelného èerpadla TOSHIBA ESTIA HI POWER 11 kW https://www.nesvara.cz/topeni/dokumenty/popis_systemu_topeni_v3.pdf |
#90 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 31.12.2020 08:53:13 |
Co se týèe mìøené spotøeby TÈ máte pravdu, je do ní poèítána celková spotøeba TÈ (venkovní jednotka, vnitøní jednotka, další obìhové èerpadlo a ještì malá elektronika pro øízení krbových kamen). Pro pøedstavu, pokud nejede kompresor je spotøeba zhruba 68 W. Což možná pùsobí malou nepøesnost. Co se týèe záporné hodnoty kalorimetru to SO výstup neumí nebo si to nedovedu pøedstavit jak to zaznamenat. TÈ odmrazuje vždy když je v grafu vidìt ostrý hrot dolu (napø. 31.12 je to v 1:31, 3:15, 5:10, 6:17, 7:25. |
#89 Vojta | vojtech.kurka@gmail.com | Dne: 30.12.2020 22:03:46 |
Ten graf COP je krásný! Co prosím poèítáte do spotøeby TÈ? Jen venkovní jednotku samotnou, nebo i obìhové èerpadlo a øízení v domì? Jak se vám chová kalorimetr, když TÈ provádí odmrazovací cyklus? V grafu nikde nevidím zápornou hodnotu, takže odmrazování na výpoèet COP nemá vliv a je zanedbáno? Díky, Vojta |
#88 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 14.09.2020 14:37:05 |
Tak jsem spustil tepelné èerpadlo a hle, co se nestalo. Díky pomìrnì velkému prùtoku mezi hydroboxem a akumulaèní nádrží, došlo k promíchání chladnìjší topné vody z nižší èásti akunádrže s topnou vodou v horní èásti, která byla pùvodnì ohøívána zvláštním tìlesem a pøedávala teplo TUV v prùtokovém ohøívaèi. Vše jsem nakonec vyøešil tak, že jsem za prùtokový ohøívaè (umístìný v akunádrži) zapojil bojler TATRAMAT, do nìhož pøitéká pøedehøátá voda z akumulaèní nádrže. Nyní je TUV dohøívána v bojleru. |
#87 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 31.08.2020 20:48:09 |
Dobrý den, tepelný výkon tepelného èerpadla mìøím ultrazvukovým kalorimetrem https://www.nesvara.cz/topeni/dokumenty/2647_navod-k-obsluze-b12-vi_2.pdf Tento kalorimetr má S0 výstup s koeficientem 100 impulsù/kWh. U tepelného èerpadla je právì dokonèena montáž. Nyní èekám na chladnìjší poèasí a pak se uvidí jak to bude šlapat. |
#86 Vojta | vojtech.kurka@gmail.com | Dne: 31.08.2020 18:04:15 |
Dobry den, jak prosim merite vykon tepelneho cerpadla? Mate tam nejak spolehlivy kalorimetr? Diky, Vojta |
#85 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 14.08.2020 13:07:24 |
V souèasné je na stránku (tak jako ve skuteènosti) doplnìno jednofázové tepelné èerpadlo TOSHIBA ESTIA HI POWER 11kW. Venkovní jednotka je umístìna na nepoužívaném balkonì. Vnitøní hydrobox (s elektrokotlem 9 kW) je umístìn v technické místnosti a propojen s akumulaèní nádrží. Sekundární obìhové èerpadlo je synchronnì spínáno od vnitøní jednotky (hydroboxu) a souèasnì pokud se topí v krbu. Sekundární tøícestný ventil je trvale otevøen a není ovládám ekvitermnì. Ekvitermnì je øízeno tepelné èerpadlo bez použití vnitøního termostatu (je nastaven pouze noèní útlum). TÈ si tudíž žije svým životem. Zvolil jsem zámìrnì 1f verzi z dùvodu využití elektrické z FVE, která je také 1f (døíve to šlo). Spotøeba TÈ (vèetnì obìhového èerpadla) je mìøena elektromìrem, stejnìtak spotøeba tepla je mìøena kalorimetrem umístìným za vnitøní jednotkou (hydroboxem). Veškeré radiátory jsou opatøena termohlavicemi. Na webu je též vidìt COP, který porovnává spotøebu elektrické a tepelné energie. Tepelná ztráta domu je zhruba 12 kW. Jsem sám zvìdav jak to celé bude fungovat. |
#84 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 13.04.2020 11:52:06 |
Doplnil jsem odkaz na pøehledné stránky http://www.e-mereni.cz/ ( e-mereni ). Zde je online vidìt kompletní pøehled o spotøebì a další informace. Dále jsou pøidány nové grafy inspirované právì tìmito stránkami. Tímto dìkuji panu Doèkalovi za nemalou pomoc. |
#83 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 28.01.2020 12:31:50 |
Nevím zda to nemá souvislost s tím, že døíve byla stránka na nešifrovaném protokolu http a dnes je na https. Já používám Chrom a vše funguje. Dá se to asi øešit nastavením Vašeho prohlížeèe. Pokusím se poradit a upravit odkaz na historii. Pak se ozvu. |
#80 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 17.01.2020 22:50:44 |
Díky, ale mnì historie funguje. |
#78 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 12.12.2019 07:49:07 |
Co se týèe stínù, tak na èást panelù v tomto období dopadají ze sousedova komína. Pøesnì Vás chápu, když jsem zrealizoval tuto FVE, neustále jsem sledoval jak se chová výkon a celková výroba. Myslím, že vzhledem velice nízké mìsíèní výrobì v listopadu a prosinci je vliv tìchto stínù zanedbatelný a nemá smysl se tím trápit. Ale èlovìk si øíká co kdybych to udìlal jinak.... Také proto jsem si udìlal sledování. Dùležitá je celková výroba za rok (tu mám bìhem deseti let od 4400 kWh - 5100 kWh roènì). Já mám navíc èást panelù na støeše s jiným sklonem, což také trochu ubírá celkový výkon. Zprvu jsem spekuloval, že to pøedìlám, ale potom mne to pøešlo. Jsem rád že vše funguje. Co se týèe mìøení "výroba FVE", zobrazená data jsou z AC strany - fakturaèní elektromìr. Pokud budete chtít nìjakou konzultaci èi zkušenosti, klidnì se ptejte. S pozdravem Josef Nešvara |
#76 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 24.11.2019 21:41:07 |
Ten dùvod je daleko jednodušší. Nemám skuteènou informaci o chodu žlutého èerpadla. Nemám ani namontovaný žádný prùtokomìr. Sleduji pouze teplotu vývodu a zpáteèky. Prùtok je pouze odhad. Celé tyto informace jsou doplnìny do vzorce a výsledek je na webu. V danou chvíli již ve skuteènosti nebìželo èerpadlo, ale výpoèet byl stále vidìt. Upravím program tak aby chod èerpadla a zobrazení výpoètu bylo závislé na teplotì zpáteèky. Ten zobrazený výkon není tedy pøesný. |
#75 vojta | vojtech.kurka@gmail.com | Dne: 24.11.2019 21:00:54 |
Ted to naopak hlasi 18 kW, pri teplote spalin 51 stupnu. Asi neni jednoduche to merit bez certifikovaneho kalorimetru. |
#74 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 22.11.2019 19:14:41 |
Tak jsem vylepšil uložení teplotního èidla na teplé topné vodì. Díky za upozornìní. |
#73 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 22.11.2019 13:40:42 |
No koukám na to, døíve byl záporný rozdíl mezi pøívodem a zpáteèkou pouze nìkolik desetin. Nyní je to nìjak moc, kouknu na to, asi je tam nìjaký problém. Ještì jednou dìkuji za upozornìní. S pozdravem Josef Nešvara |
#72 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 22.11.2019 13:21:50 |
Tak jsem rychleji psal než jsem se kouknul na stránku. Vèera jsem nahrával upravený program na server a asi mám opaènì èidla. Díku pøedìlám to. |
#71 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 22.11.2019 13:13:36 |
Tyto èidla jsem mezi sebou již asi dvakrát vymìnil a vždy v urèitou chvíli k tomuto dojde. Dojde k tomu ve chvíli kdy je úplnì zavøený tøícestný ventil za krbovými kamny a krbová kamna dohoøívají. V tu chvíli je teplota na zpáteèce o nìjakou desetinu vyšší (jsou použita pøesná digitální èidla DALLAS DS18B20). Moje vysvìtlení je (nevím zda správné), že horkou vodu, která je pod mírným tlakem v systému, pøihøeje tøení topné vody o lopatky obìhového èerpadla. Napø. primární okruh JE Temelín se nahøívá (pøi opìtovném spouštìní) tím, že se nejprve spustí hlavní cirkulaèní èerpadla (nominální tlak v primárním okruhu je 15,7 MPa). Tak zde moje vysvìtlení. Vzhledem k tomu, že jsem èidla opravdu mìnil, tak ten rozdíl tam opravdu je. |
#70 vojta | vojtech.kurka@gmail.com | Dne: 22.11.2019 12:26:54 |
Posledni dny vzdy kamna ukazuji zaporny vykon. To je chyba tech dvou teplomeru? |
#69 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 05.04.2019 10:32:44 |
Doplnìní nového elektromìru pro øízení pøebytkù energie využité k ohøevu akumulaèní nádrže. 3.4.2019 jsem doplnil nový elektromìr, který mìøí pøebytky energie pro ohøev akunádrže. Tento elektromìr má 2000 pulsù na 1 kWh. Døíve jsem pro toto mìøení používal elektromìr E.Onu, který má 250 pulsù na 1 kWh (navíc nìkteré pulsy se obèas ztratili asi díku pøevodníku). Díky vìtšímu poètu pulsù elektromìru je reakce øízení daleko citlivìjší a pøesnìjší, díky èemuž je využito vìtší množství pøebytkù pro ohøev akunádrže. |
#68 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 21.10.2018 19:10:05 |
Pøidán popis pøipojení teplotního èidla PT100 k napìovému vstupu SDS Macro pro mìøení teploty spalin (kouøovodu) |
#67 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 20.07.2018 19:59:43 |
Díky za pochvalu. Je to zajímavé, ale k ochlazování panelù se nechystám. |
#65 Josef Nešvara | josef@nesvara.cz | Dne: 20.07.2018 07:09:42 |
Je pravda, že teplota má na výkon zásadní vliv. O chlazení jsem nepøemýšlel. Asi by bylo zajímavé zjistit jak se zmìní výkon panelù napø. nechat volnì stékat vodu po panelech a díky jejímu odpaøování by docházelo k ochlazování. Nevím zda toto nìkdo zkoušel. Ale jistì by to bylo zajímavé. |